Hieronder het reisverhaal van Stefan uit Best (Nederland).

Laos en Hanoi
Na mijn laatste bericht in Chang Mai (Thailand) is er natuurlijk heel wat gebeurt. Zo heb ik een Thaise kookcursus gehad en ben ik een hike gaan lopen waar we bij een hill tribe bleven slapen, olifant gingen rijden en zijn gaan raften. Hierna zijn we met een busje naar de witte tempel in Chang Rai (Thailand) gegaan om s'avonds bij de grens te overnachten. In dit supergare, vieze en muffe guesthouse had ik het geluk om ook nog een aantal bedbugs tegen te komen als extra verassing. de dag erna vroeg opstaan om de grens tussen Thailand en Laos met een bootje over te gaan om daar maar weer een uur te wachten op een stempel in je paspoort. Na dit alles zijn we in de slowboat gestapt naar Pak Beng. Dit is een klein dorpje naast een rivier vol met barretjes en restaurants en hier hebben we halloween gevierd. de volgende dag weer in de boot richting Luang Prabang. Hier hebben we een aantal dagen door gebracht en zijn we de aalmoezen van de monniken om 6 uur s'ochtends gaan bekijken, ontbeten tussen de locals, de phou si mountain beklommen en de tempels daar bekeken, de avondmarkt gecheckt en de waterval in de buurt onveilig gemaakt met een groep engelse, canadezen en een deen. Hierna hebben we de bus naar Vangvieng gepakt wat bekent staat om zijn mooie grotten maar vooral om het tuben. Dit is in een rubber band de rivier af om bij de 20 barren te stoppen om hier een pilsje te pakken. Zo af en toe bieden ze je nog een special menu aan met mushroom shakes, happy pizzas en opium sigaretten. Hier worden dan ook elke dag backpackers opgepakt en na een 300 euro boete weer vrij gelaten. s'Avonds loopt de politie hier ook een avondronde met ak47's op hun rug en ze kijken niet heel vrolijk. Hier heb ik ook nog een dag voedsel vergiftiging gehad wat niet heel fijn was en ik een dag op en rond de wc heb door gebracht. vanuit hier hebben we de bus via Ventiane naar Hanoi (Vietnam) gepakt. Deze vertrok om 10 am en kwam de volgende dag om 7pm aan. Dit was inclusief een lekke band, een stop om een voetbal wedstrijd van vietnam te kijken, een slaapstop van 2 uur voor de chauffeur en 2 x wachten bij de grens. Hierna zijn we in Hanoi aangekomen en zijn we na het eten en een pilsje maar gaan slapen om de volgende dag het oude centrum te verkennen. De volgende dag zijn we naar het mausoleum van Ho Chi Minh gegaan en hebben we zijn museum bekeken. Ook nog naar de tempel van de literatuur geweest en nu zijn we weer terug in het hotel. Zometeen pakken we de bus naar Hue waar we morgenvroeg aankomen.